Wing
Junior Member

Registreerde: 27-4-2009
lid Is Offline
|
Gepost op 8-8-2010 op 09:16 |
|
|
club actiever maken?
Hallo,
Ik ben al denk ik zo'n zes jaar lid van deze club. En toch ben ik maar twee keer meegereden met een clubrit. Een niet onbelangrijke reden is teveel
hobby's en verplichtingen.
Maar, een van de redenen dat ik vind dat de clubritten wat ons betreft "te duur" gemaakt worden: vaak wordt er een combinatie gemaakt met een bezoek
hier en daar (vaak ook icm een "verplichte" lunch). We hebben twee kleine kinderen die niks fancy eten. Dan is zo'n verplichte lunch vaak weggegooid
geld. Ook musea bezoeken hoeven wat ons betreft niet gecombineerd te worden. Wij vinden het vaak gezelliger om met elkaar te rijden, en met elkaar te
kunnen praten. Dat kan naar onze mening eenvoudiger/goedkoper dan zoals het nu vaak opgetuigd wordt (geen verplichte lunches, maar zelf in laten
vullen wat men wil eten). En het is vaak zelfs minstens zo gezellig als iedereen een picknickmand meeneemt en ergens in de vrije natuur gezellig te
nuttigen... er is niks mis met eigen stokbrood en een wijntje mee (binnen redelijke perken dan he )
De R107 club is hierin bijvoorbeeld een stuk "vrijer" ingestoken. Op dit moment overweeg ik mijn lidmaatschap van de MBCN op te zeggen en lid te
worden van de R107 club (we hebben een W113 en een R107) en eigenlijk vind ik het jammer dat deze gedachten op komt.
Een van de mede oorzaken van mijn gedachtengang is ook de weinige "activiteiten" die ik op het forum zie. Ik was al zeer verheugd over de ontwikkeling
dat er eindelijk een forum was. In deze moderne tijd is dat gewoon een must. En van tijd tot tijd sleutel ik ook zelf aan de auto's en vind ik het erg
prettig dat er zoveel digitale hulp geboden wordt. De actievere clubs (o.a. de R107 club, maar ook een motorclub waar ik lid van ben) organiseren ook
klusdagen om elkaar te helpen met het oplossen van problemen. Bovendien zie je dat er veel meer "contact" met elkaar is. Ik zou het goede zaak vinden
als er meer "energie" op het forum komt (momenteel stel ik al mijn R107 vragen op hun forum ....)
|
|
|
CordeJong
Junior Member

Registreerde: 2-2-2010
lid Is Offline
|
Gepost op 17-8-2010 op 22:47 |
|
|
Hallo Wing ben met je eens dat dit forum nog niet zo veel verkeer op de been brengt echter je bent al zes jaar lid het forum draait in ieder geval al
een jaar en dit is je eerste bijdrage.
Ben er wel blij mee hoor ik probeer al langer meer los te krijgen hier.
Ook ben ik al een aantal op een ledenvergadering geweest, ik denk ook dat je als je het daar inbrengt best wel medestanders krijgt en mischien kan dit
wel tussen de normale meetingen door.
Zelf ben ik bezig om bedrijfsmatig een ruimte te gaan bouwen en inrichten in een passende stijl om een stamtisch voor mbcn leden te gaan geven.
Het idee is een beetje 15 euro per auto maximaal 50 leden op een zaterdag middag een chippie en een cola of koffie naar believen voor nop en gezellig
auto's kijken motorkap duiken en een technisch praatje over iets van old/youngtimers race filmpjes enz.
En dat eenmaal per 2 maanden en bij voldoende belangstelling per maand.
Geen verplichting tot het worden van klant of weet ik veel wat gewoon gezellig met gelijkgestemde over onze Mercedes praten.
Is dat soms iets op en aanmerkingen zijn altijd welkom en opbouwende kritiek is altijd goed.
Zelf probeer ik hier iedere dag te kijken of er vragen zijn en deze te beantwoorden.
Ook ikzelf heb tot nog toe maar eenmaal deel genomen aan een rit en vind met elkaar in een grasveld zitten ook wel erg gezellig mijn vrouw en vier
kinderen waren toch wel blij met het museum bezoek dan heeft papa ook een beetje tijd voor hun en gaat het even niet om auto's.
Het is voor de evenementen commisie ook niet eenvoudig het voor iedereen naar de zin te maken.
Initatieven tot iets zijn altijd welkom denk ik.
groeten cor de jong
Mercedes-Klassiekerservice.nl
|
|
|
Wing
Junior Member

lid Is Offline
|
Gepost op 20-8-2010 op 20:45 |
|
|
Hallo Cor,
Je constatering is helaas niet correct: direct nadat dit forum live was heb ik me voorgesteld (niet met een eigen topic, maar aangehaakt bij een ander
lid die zich had voorgesteld omdat ik dacht dat iedereen in dezelfde topic zich zou voorstellen).
Ook heb ik een technische vraag gesteld en een aantal keren gereageerd.
Daarnaast kijk ik van tijd tot tijd. Alleen stimuleert het niet echt om terug te komen. Het lijkt alsof het gewoon niet leeft.
Ik ben bijna dagelijks te vinden op het motorforum waar ik ook lid van ben. De ritten worden daar ook door de leden zelf geïnitieerd. Zo heb ik voor
volgende maand een rit uitgezet in Twente. Ook heb ik vorig jaar een klusdag bij ons thuis gehouden. De gastheer zorgt vaak voor een eenvoudige maal
met wat vocht. En soms wordt een kleine bijdrage voor de kosten gedaan door de aanwezige leden (geen verplichting). Dat gaat dus heel gemoedelijk.
Er wordt soms ook gewon wat gekletst over van alles en nog wat. Wat belangrijk is is dat men hier terug wil komen.
Op deze site die nu een jaar actief is lijkt het gewoon niet te leven. Het feit dat er pas na negen dagen gereageerd wordt op een bericht (het is
vakantietijd, dus wellicht dat dat meespeelt. En zie het svp niet als verwijt) stimuleert ook niet echt om vaker terug te komen (de eerste paar dagen
heb ik elke dag wel even gecheckt).
Dus ik hoop op recht dat het meer gaat leven. Ik heb zowel een R107 als een W113. En ik vind het zeker leuk om gelijke zielen te spreken/ontmoeten. De
huidige opzet heeft me helaas nog niet echt over de streep getrokken om vaker een meeting bij te wonen en ik zou daar eigenlijk wel een verandering in
willen zien. Maar ik mis nog "mijn ding"..
|
|
|
CordeJong
Junior Member

lid Is Offline
|
Gepost op 22-8-2010 op 09:05 |
|
|
Hier ontstaat in ieder geval iets en zoals al aangegeven tijdens een ledenvergadering kan iedereen aangeven hoe of wat en wat hij mist.
Ook heb ik plannen om een en ander wat vlot te trekken dus als het een beetje meezit komt daar mischien wat uit.
Geef het nog een beetje tijd al moet ik zeggen dat diegene die ik spreek van de mbcn echte liefhebbers zijn en er veel kan,het is echter een club met
veel oudere leden die niet echt van de forums zijn zeg maar.
Inderdaad heeft een reactie wat langer op zich laten wachten door vakantie en personnlijk ben ik in meerder fora actief wat meer tijd kost dan
verwacht.
groeten cor de jong
|
|
|
Wing
Junior Member

lid Is Offline
|
Gepost op 23-8-2010 op 20:13 |
|
|
per abuis stuurde ik je een email ipv hier een reactie te sturen ...
Maar, ben je toevallig dezelfde Cor de Jong die ook op het R107 forum actief is? Ik zie toevallig een bericht met dezelfde naam op dat forum
|
|
|
CordeJong
Junior Member

lid Is Offline
|
Gepost op 23-8-2010 op 23:21 |
|
|
Ja dat heb je goed ik heb daar wing ook al langs zien komen en trok dezelfde conclusie als jij eigenlijk draai ik onder dezelfde naam in alle Mercedes
forums mee,ik moet met reparatie en onderhoud ook een boterham verdienen.
Mede daardoor ben ik op een mooi plan betreffende m'n bedrijf gekomen moet dat echter nog wel rond zien te breien.
Ook hoop ik met de kennis die ik heb mensen met een Mercedes te kunnen helpen als er een probleem is.
Trouwens ook in de zilverster schrijf ik iedere 3 maanden een columm onder dezelfde naam.
groeten cor de jong
|
|
|
Wing
Junior Member

lid Is Offline
|
Gepost op 25-8-2010 op 05:52 |
|
|
Helder Cor!
Kan ik de persoon achter de naam plaatsen .
Groet,
Wing
|
|
|
marin
|
Gepost op 26-8-2010 op 18:38 |
|
|
Goedendag,
Hier even een berichtje vanuit de web afdeling.
We zijn op het moment druk bezig om de interactiviteit omhoog te brengen. Hier zal binnenkort veel van te merken zijn in o.a. de ledenmodule http://leden.mbcn.nl).
Ook zal er op de website het een en ander gaan wijzigen. Alleen zijn we hiervoor soms wat afhankelijk van Mercedes Benz Duitsland. Vandaardat dit soms
iets trager verloopt.
We zullen op de website meer aandacht besteden aan het forum. Wellicht is ook een berichtje in de Zilverster nogmaals op zijn plaats. Ik merk dat er
toch duidelijk behoefte is?
Groet,
Marin
|
|
|
Wing
Junior Member

lid Is Offline
|
Gepost op 28-8-2010 op 19:23 |
|
|
Beste Martin,
Aan mij zal het iig niet liggen.... ik vind een forum een must in deze moderne tijd. Het is toch een plek waar je elkaar snel kunt vinden en je kunt
ook op afstand een band creëren met een club. Dus ik zou zeggen: doen! Geer hier meer aandacht aan!
En pols ook wat de leden willen qua evenementen (ik heb al een suggestie gedaan).
Gr
Wing
|
|
|
CordeJong
Junior Member

lid Is Offline
|
Gepost op 9-9-2010 op 23:13 |
|
|
Hoi ben het volledig met je eens dat een forum voor een club heel belangrijk is en leuk kan zijn mede daarom probeer ik ieder geval altijd te
reageren.
Maar ook ik heb het in het dagelijks leven eigenlijk te druk om daar altijd aan toe te komen maar blijf het wel proberen.
Vanzelfsprekend maar ik ben geen bestuur of iets dergelijks vind ook ik dat er best wat meer te doen mag zijn en goede ideeen heb ik al wel gemerkt
wordt echt wel iets mee gedaan.
Nogmaals de beste plek om dat aan te dragen is in de ledenvergadering dan wordt er terwijl je er bij bent gelijk mondeling al gereageerd,zodat je al
een beetje weet of je medestanders hebt.
Trouwens heel andere vraag ga je zondag aanstaande ook naar venlo lijkt me leuk je eens te onmoeten.
groeten cor
|
|
|